Driblér č.12/11

Datum přidání: Aug 16, 2011 8:40:43 PM

Když dáš střelci právo střílet na koš, dáváš mu také právo minout. Váhavý střelec se stává špatným střelcem velmi rychle.

4. princip – soutěživost, Kouč Williams

Udělej tréninky co nejvíce soutěživými. Čím více jsou hráči soutěživí, tím pravděpodobněji dosáhneš svých vytčených cílů. Soutěživost, jak my věříme, může být rozvinuta na správně strukturovaných trénincích. Považuj soutěživost za základní dovednost! Trénuj jí soustavně a ona se časem zlepší.

Velcí trenéři věří, že mohou své hráče zlepšit v této oblasti. Jsou kreativní ve vytváření drilů a soubojů, jejichž součástí je soutěživost obsažena ve větší míře než u soupeřů.

Jsou chvíle, kdy se chceš soustředit na koncepty a principy hry. V tento moment není soutěživost na místě a naopak může být na překážku. Nicméně, část tréninku musí být soutěživá a dávat hráčům možnost využít dovedností, které jsi jim pomohl rozvinout.

Abys udělal tréninky více soutěživými, musíš vytvořit příležitosti k výhrám i k prohrám.Tyto příležitosti mají více forem. Můžeš nechat hráče soutěžit s vlastními nejlepšími výsledky. Jednotlivci mohou soutěžit také mezi sebou o nejlepší výsledky.

V dalších variantách můžeš nechat soutěžit tvůj první tým proti druhému. V takové typické jednotce se dává šance druhému týmu vyhrát stanovením okolností, které dávají druhému týmu nějaké výhody. První tým musí cítit tlak na výkon svých dovedností.

Zde uvádíme příklady, které přináší soutěživost a zdůrazňují vybrané zásady a momenty:

1. Druhý tým získá 2 body pokaždé, když dokáže vystřelit z volné nebráněné pozice. Pokud druhý tým dá koš, dostává 4 body. To zdůrazňuje fakt, jak je důležité blokovat každou střelu. Hráči musí bránit jako by hráli finále soutěže

2. Odměň druhý tým dvěma body za každý faul, po kterém není střelba šestek. Zbytečné fauly ubližují podstatně tvému týmu.

3. Ztráta míče prvního týmu znamená dva body pro druhý tým. Trenér Dick Bennett používá termín „jistota“, aby zdůraznil důležitost ochrany balonu. Pokud Tvůj tým dosahuje v průměru 1 bodu na držení míče, pak každá ztráta, stojí tvůj tým jeden bod a dává šanci soupeři skórovat. Tým musí cítit hodnotu „jistoty“

4. Pokud první tým skóruje příliš snadno, tak uplatni nějaké restrikce. Např. při každém držení míče se musí míče dotknout post před tím, než může tým vystřelit.

5. Žádný dribling nebo omezený počet driblingů. Tím není řečeno, že dribling není důležitý. Dril je takto stanoven, aby zamezil zbytečnému driblingu. Druhým smyslem drilu je simulovat situace, kdy se hráči uvolňují proti těsné obraně. Hráč často musí použít více pohybů, aby se zbavil svého obránce

6. Požaduj určitý počet přihrávek před střelbou, nebo přenosu balonu na opačnou stranu.

7. Odměn druhý tým dvěma body za to, že dokážou přihrát do šestky. To je učí tomu, že pokud se míč dostane do šestky, tak to vytváří více střeleckých příležitostí. Zároveň první tým se učí v obraně tomu, jak je důležité nedovolit přihrávku do šestky.

8. Požaduj po hráčích prvního týmu, aby bránil hráče s míčem s rukama za zády. To zjevně koncentruje pozornost týmu na koncentraci na pohyb nohou při bránění dribléra, který je schopen úspěšného nájezdu. Ostatní hráči musí být připraveni k výpomoci a k výpomoci na pomáhajícího hráče.

9. Neúspěšná šestka druhého týmu znamená bod, úspěšná šestka 2 body pro druhý tým. To rovněž pomáhá vyvarovat se faulů.

10. Kdykoliv tým po obranném doskoku nedá míč pod bradu – znamená to ztrátu míče a dva body za ztrátu míče pro soupeře.

11. Pokud hráč vystřelí neakceptovatelným způsobem, tedy cokoliv jiného než je jump nebo silové zakončení v šestce, znamená 2 body pro obranu

12. Doskakování – naordinuj 1 bod za obranný doskok a 2 za útočný, hraj do určeného počtu bodů.

13. Odmítnutí křídla (dril) – 1 bod pro útok za příjem míče, 3 body pro obránce, pokud alespoň 5 vteřin ubrání přihrávku na křídlo.

14. Střelba – na každý koš dej střelce, přihrávajícího a doskakujícího. Mají 2 balony. Střelec střílí 5 střel ze stejného místa. Doskakující hráč rychle doskakuje a přihrává na přihrávajícího.

Ten přihrává střelci. Po pěti střelách jde střelec doskakovat, doskakující jde přihrávat a přihrávající jde střílet. Když každý odstřílí 5 střel, jdou na novou pozici. Jednotlivé týmy soutěží proti sobě, popř. střílí na čas, např. 5 minut. Hráči mohou také soutěžit proti nejlepšímu výsledku. Tak se vytváří herní rychlost, hráči se snaží aktivně doskakovat, rychle přihrávat a jsou disciplinovaní při střelbě. Dril má pochopitelně varianty, např. naznačení střely a jeden dribling před jumpem.

15. Individuální – obrana a útok: tři hráči jsou na jednom koši. Hráč A zaujme pozici na perimetru. Hráč B zaujme pozici hráče na výpomoc. Hráč C přihraje hráči A míč. Hráč B vyráží k hráči A zabránit střelbě a nájezdu. Hráč A může vystřelit nebo najet. My limitujeme hráče A třemi driblinky a hrajeme do doby, než padne koš nebo hráč B doskočí míč. Když hráč A skóruje, tak zůstává v útoku. Nyní hráč C jde bránit a hráč B přihrává. Když hráč A nedá koš, tak se stává přihrávajícím a obránce B se stává útočníkem. Body za 2 a za 3 platí jako v zápase.

Dril: Přihrávky – volejbal

Pro tento dril...

Připrav se na každý zápas, jako by jsi právě prohrál poslední zápas

Video: Rychlý protiútok s dvěma hráči - varianta 1

Rychlý protiútok s dvěma hráči - varianta 1

Problém s nic neděláním je ten, že nikdy nepoznáš, že už jsi hotov

Aut Lajna

Vhodný i proti ...

Hráči se zlepšují mimo sezonu, týmy v sezoně

Video: Rychlý protiútok s dvěma hráči - varianta 2

Rychlý protiútok s dvěma hráči - varianta 2

Najížděj jako ten, kdo chce zakončit, ne jako ten kdo chce přihrávat

Čti a reaguj

První sérií reakci byly ty po driblingu. Druhá série je při: Hoď a běž

Raději nedriblovat!!!