Dvojtakt po zátěži

přidáno: 25. 11. 2009 11:55, autor: Tomas Cada   [ aktualizováno 9. 3. 2010 12:23 ]




1


Cvičení pro : skupiny, jednotlivce
Potřeby : každý hráč má míč

Popis : Trenér s míčem stojí u půlicí čáry (nebo mezi trojkovou čárou a půlicí čárou) a má míč. Před ním stojí hráč 1 čelem ke koši. Cvičení zahajuje trenér tím, že vyhodí míč obloukem libovolným směrem tak. Hod nesmí být plochý, protože pak se míč odráží ven ze hřiště. Úkolem hráče 1 je vystartovat za míčem a chytit ho po maximálně jednom dopadu na zem. Míč nesmí dopadnout na zem dvakrát. Jakmile zachytí míč, ihned jej přihrává zpět trenérovi a připraví se na další start. Hráč 1 nesmí před přihrávkou zpět driblovat.






2

Jakmile trenér dostane míč hází jej opět libovolným směrem a hráč 1 opět startuje za míčem a opět jej musí chytit maximálně po jednom dopadu. Po zachycení jej opět přihrává trenérovi. Trenér může fintovat přihrávku, může být směřována kamkoliv, avšak musí mít vždy příslušný oblouk. Později tímto hodem trenér reguluje intenzitu cvičení. Čím nižší oblouk, tím rychleji se musí hráč přesouvat. Hráč 1 přihraje třikrát trenérovi a pod a dalším jeho hodu, zachytí hráč 1 míč a co nejjednodušším a nejrazantnějším způsobem se uvolňuje směrem ke koši a zakončuje dvojtaktem.

Obměny : Můžeme zařadit střelbu z krátké a střední  vzdálenosti místo dvojtaktu a po střelbě doskok.
Jakmile letí poslední hod pro hráče 1, nastupuje na jeho místo další hráč.
Cvičení je třeba provádět s maximální snahou o zachycení míče před dopadem a maximálním nasazením. Hráči často a prudce mění směr a zastavují, cvičení je fyzicky náročné.


Comments