Basketbalová cvičení‎ > ‎Obrana‎ > ‎Obrana 3‎ > ‎

Vánočka a zpět 2/1

přidáno: 27. 11. 2009 13:21, autor: Tomas Cada   [ aktualizováno 3. 3. 2010 11:08 ]








1

Cvičení pro : trojice
Potřeby : 1 míč

Hráč 1 přihrává hráči 3 a hráč 1 běží za míčem za zády hráče 3. Hráč 3 přihrává hráči 2 a běží za míčem za zády hráče 2. Hráč 2 přihrává hráči 1 a opět běží za zády hráče 1.Takto postupují dopředu. Cvičení je možno provádět samostatně jako cvičení na přihrávky a to pouze tam nebo tam i zpět, buď bez střelby na koš nebo se střelbou.














2

Na koncové čáře hráč s míčem, v tomto případě hráč 2, položí míč na zem, hráči 1 a 3 se dotknou čáry a seberou míč. Hráč 2 sprintuje zpět.















3

Hráči 3 a 1 hrají proti hráči 2 útok 2/1 na celou šířku hřiště. Hráč 2 se snaží zpomalit, zastavit driblink.


















4

Obránce 2 používá finty tělem, k zabránění útoku. Hráč 3 může vést driblink do té doby, než je zastaven a pak přihrát nebo si hráči 1 a 3 mohou přihrávat. Celé cvičení končíme doskočením.
 
Obměny : Chceme-li do cvičení vložit prvek založení rychlého protiútoku, můžeme první, přihrávkovou, část cvičení zakončovat střelbou z dvojtaktu, přičemž střelec se stává obráncem a ihned po střelbě musí běžet zpět. Je třeba dodat, že hráči 1 a 3 se musí snažit doskočit míč a pak založit protiútok. Tato varianta je také dobrá na nácvik dlouhé přihrávky a na mimoverbální komunikaci.


Comments