Basketbalová cvičení‎ > ‎Obrana‎ > ‎Obrana 3‎ > ‎

1 na 2 se zdvojením

přidáno: 27. 11. 2009 13:08, autor: Tomas Cada


Cvičení pro : trojice

Potřeby : 1 míč do trojice

Popis : Obránce a útočník s míčem stojí na koncové čáře. Druhý obránce je na půlicí čáře. Hráči provádějí cvičení v pruhu od poloviny hřiště k postranní čáře. Ve druhém pruhu na polovině hřiště stojí trenér či pomocník. Cvičení zahájí útočník 1 driblinkem, obránce 1 se jej snaží natlačit pohybem k postranní čáře. Obránce 2 na půlicí čáře sleduje dvojici jen vykrýváním prostoru, tedy úpravou svého postavení. Jakmile je příležitost, startuje k útočníkovi, zastavuje jej a oba obránci těsně přistoupí k útočníkovi a pažemi vykrývají míč. Jakmile trenér na polovině hřiště zvedne ruce, útočník se mu snaží přihrát, obránci neustále vykrývají pohyby. Je třeba, aby hráči uměli dobře základní obranný pohyb, obránce 1 musí vyvíjet agresivní tlak na míč, aby útočník neměl dostatek času na sledování situace, ale na uchránění míče před obráncem. Jakmile skončí jedna trojice, pokračuje druhá. Hráče ve trojici pravidelně točíme. Cvičení provádíme z obou stran. Cvičení vyžaduje od obránců maximální zaujetí, agresivitu a aktivitu. Je třeba dávat pozor na zastavování útočníka, kde se dělá nejvíce chyb. Obránce se musí rychle přiblížit, ale  musí být připraven na případnou snahu útočníka o jeho obejití.

Comments