Basketbalová cvičení‎ > ‎Obrana‎ > ‎

Obrana 1

Obranný pohyb s kužely

přidáno: 24. 6. 2012 2:08, autor: Tomas Cada   [ aktualizováno 24. 6. 2012 3:09 ]


Toto je jednoduchý a zábavný dril pro pilování obranného pohybu, jeho techniky, rychlosti, intenzity. Může být dokonce i soutěžní.

Na palubovce jsou umístěny kužele, popř. co je dostupného, např i umělohmotné uzávěry od plastikových lahví. Na znamení hráč vyráží obranným pohybem a jednotlivé kužely poráží na zem. Po poražení všech může následovat druhé kolo, kdy je naopak zase staví na původní místo. Variantně je možné např. sbírat uzávěry, nebo kužely a ty doručit na koncovou čáru nebo jiné určené místo. Soutěžit lze proti času, nebo dva týmy proti sobě apod. Lze také stanovit čas, za který musí hráč kužely porazit nebo postavit.




Slide drill v území trestného hodu

přidáno: 6. 3. 2011 8:48, autor: Tomas Cada   [ aktualizováno 9. 3. 2011 9:20 ]




Hráč začíná na koncové čáře, tváří ven ze hřiště. Na povel začne obranný pohyb (slide) přes šířku vymezeného území (lane), došlápne na krajní čáru území, udělá úkrok  s půlobrátkou vzad (dropstep) a pokračuje šikmo přes vymezené území na druhou stranu. Jakmile došlápne na značku oddělující prvního a druhého doskakujícího hráče, udělá opět  dropstep a  pokračuje přes vymezené území na značku mezi druhým a třetím doskakujícím, změní směr a dojde na kraj čáry trestného hodu. Stále obranným pohybem přejde na druhý kraj čáry trestného hodu a s dotyky stejných bodů  na kraji vymezeného území se vrátí na koncovou čáru. Jakmile se dotkne koncové čáry provede obrátku zpět a čelem do hřiště pokračuje na druhý kraj vymezeného území. Hráč se dotkne celkem třikrát krajní čáry vymezeného území při pohybu k čáře trestného hodu a třikrát na cestě zpět. V první  části cvičení se pohybuje  šikmo vzad, ve druhé šikmo vpřed. Pro zvýšení motivace při cvičení měříme čas.

Toto cvičení je dobré proto, že je v něm mnoho čtvrtobrátek, změn pohybu (vpřed a vzad). Čas můžeme měřit až po zvládnutí pohybu, protože tím, že budeme měřit čas je od hráček snaha cvičení udělat co nejrychleji, nikoli co nejkvalitněji.


1-2 of 2