Driblér č.1/12

přidáno: 23. 1. 2012 12:33, autor: Tomas Cada   [ aktualizováno 23. 1. 2012 13:15 ]



Pesimista je ten, který vytváří potíže ze svých příležitostí, optimista je ten , který dělá příležitosti ze svých potíží (Harry Truman)


Hodnocení držení míče (kouč z high school)

Jeden z trenérů mi kdysi řekl, že statistiky jsou jako bikiny…něco ti ukáží, ale neukáží vše. To se mi vždy připomene, když se snažím rozhodnout, které statistiky ukáží „ co nejvíce“ ve vztahu k vítězstvím a porážkám. Já věřím, že my co by trenéři se musíme rozhodovat individuálně, které statistiky jsou nejdůležitější pro naší filosofii a způsob hry.  V jednu věc ale pevně věřím a tou je používání statistiky počtu míčů v držení k posouzení efektivity naší hry a tomu věřím více, než používání samotných statistik týkajících se střelby apod . Od určité doby se klade důraz na statistiku ztrát při hře. Je to dobrá statistika. Jedna z těch, na které se asi shodneme, že je velice důležitá. Moje dilema bylo, když jsme si stanovili počet ztrát, kdy pořád můžeme vyhrát zápas na 14. Nad tuto hranici už znamenalo, že nebudeme stíhat soupeře. Mým prvním problémem bylo, že 14 ztrát je z ranku nejlepších 10 týmů v NCAA (a my zrovna nemáme top 10 talentů v týmu). Druhým problémem je, že jsme se zařadili do kategorie rychle zakončujících týmů. Takže jsme zároveň zvýšili tempo hry a zároveň očekávali méně chyb. To se ukázalo, že nejde ruku v ruce. Takže po nějakých diskusích jsme se rozhodli používat statistiku ve vztahu k počtu držených míčů. Dali jsme si za cíl mít 20% ztrátovost, neboli akceptovat jednu ztrátu na pět míčů v našem držení. To nám umožnilo vyhodnocovat rychlejší hru a zároveň neznehodnocovat statistiku v případě, že soupeř hraje v pomalém tempu a my máme méně držení míče.

Definice držení
Držení míče definujeme jednoduše jako dobu od počátku držení míče do ztráty držení míče. V průměru máme v sezoně okolo 80 držení míče za zápas. Někdy tedy např. 90, jindy 70. Pro nás to znamená, že můžeme mít 16 ztrát za zápas.

Jak používat statistiku?
Používání se může individuálně lišit. Dali jsme si cíl – při počtu 80 míčů držených za zápas dát 72 bodů. Věřili jsme, že při naší velmi dobré obraně bude 72 bodů stačit. Ztráty okolo 20%, zisky 15-17%, asistence mezi 13-15%. Další sezonu jsme aplikovali počet míčů v držení k některým obranným úkolům a pomohlo nám to k zásadním zlepšením v této oblasti.

Poznámka
Body v poměru k počtu držených míčů je jednou z nejlepších cest jak měřit kvalitu útoku a obrany. Tato metoda bere v úvahu dosažené body, procento úspěšnosti střelby, ztráty, útočné doskoky, procento úspěšnosti šestek. To, kolikrát měl tým míč v držení, umožňuje věrohodně tato kritéria ohodnotit. Tým je veden tímto k tomu, aby se snažil o co největší počet bodů za sebou – snaha být faulován, získat útočný doskok atd. – zjednodušeně , aby se nedostával do obrany.



Sluch je jedním z pěti smyslů, ale naslouchání je uměním - Frank Tyger



Dril 1na1 z křídla

Hráči 1 a 2 vybíhají ...




Video: Ganon Baker a jeho soutěžní dril

Skvělé....napište kdo ho překoná!!!



5 nejdůležitějších faktorů, které vyhrávají zápasy na universitní úrovni (Tom Crean)



1. Tým, který zaznamenal vysoké procento úspěšnosti střelby z pole vyhrál 75% zápasů
2. Tým, který střílel úspěšně nejvíce šestek, vyhrál v 70% zápasů
3. Tým, který dokázal získat vysoké procento obranných doskoků, vyhrál v 65% zápasů
4. Tým, který se dopustil vysokého množství osobních chyb, byl vítězem v 25% zápasů
5. Tým, který měl bodový náskok v poločase, byl vítězem v 74% zápasů.



Lidé, kteří toho vědí nejvíc, vědí, jak málo toho vědí. Lidé, kteří toho vědí málo, se snaží celý den tě přesvědčovat, kolik toho vědí. Charlie Jones



Děti a trénování základů, trocha poučení od hráčů v NBA


Je dost snadné být absolutně zaujatý smečováním do koše a dalekonosnými trojkami hráčů v NBA, zrovna tak jako třeba skvělou hrou triangle offense, kterou tak rád používal coach NBA Phil Jackson. Zároveň je velmi snadné přehlédnout, jak ti samí hráči zvládají základy basketbalu. Ukázat mladým adeptům basketbalu, jak právě ti nejlepší zvládají základy, může být velkým příkladem



Základ č.1 NBA – trojí ohrožení koše

Když se budeš dívat na jakýkoliv náhodně vybraný zápas NBA, tak vždy uvidíš hráče, kteří chytí míč v pozici „trojí ohrožení koše“. Co znamená trojí ohrožení koše? Trojím ohrožením koše se míní chycení míče v nízkém těžišti (lehce ohnutá kolena), s hlavou nahoře a s míčem u těla v pozici před střelbou. V tomto stavu můžeš: vystřelit, driblovat a přihrát míč. Schopnost provést kteroukoliv z těchto tří činnost je podmíněna vždy správným atletickým postavením

Hráči v NBA chytají míč v pozici „trojí ohrožení koše“ z více důvodů. Tím hlavním je, že v této pozici je správné přijímat míč a toto je hráčům vštěpováno od raného věku. Dalším důvodem je fakt, že obránci bývají obvykle velmi rychlí a hráči si musí míč chránit, aby jim ho obránci ihned nevzali. Pozice trojí ohrožení koše učí hráče dát míč dál od obránce. Poslední důvod, který napíši je to, že útočník je připraven ihned do střelby z jumpu přes obránce


Základ č.2 NBA – jump stop

Jump stop se používá k rychlému zastavení pohybu vpřed a k získání pozice „trojího ohrožení koše“.Kobe Bryant je asi nejlepším hráčem, co se týče jump stopu.On umí skvěle velmi agresivně najíždět na koš, použít jump stop tak, že jeho obránce jej přeběhne. To mu umožňuje vytvořit prostor mezi nim a obráncem pro otevřenou střelu. Je více důvodů proč učit hráče správně jump stop, takže je těžké vyzdvihnout ten nejdůležitější. Pro mne je jump stop stejně důležitý jako např. dribling s hlavou nahoře. Je to velmi použitelný základ basketbalu, často přehlížený trenéry.


Základ č.3 NBA - box out

Všichni víme, že hráči NBA jsou skvěle atleticky vybaveni, dá se říci, že v tom jsou si dost rovni. Co tím chci vyjádřit je fakt, že jsou to tzv. maličkosti, které dávají hráčům vítězit nad těmi, kteří těží pouze ze své atletičnosti. Hráč jako je Dwight Howard je jedním z nejvýkonnějších doskakujících hráčů v NBA. Box out a doskok je to, co je u něj naprosto viditelné. Stejně jako chycení míče v pozici „ trojí ohrožení koše“, tak také box out a doskok je „přirozeným“ pro hráče NBA. Vědí, jak najít svého soupeře, a umí o něj své tělo opřít a vědí, že to zvýší jejich schopnost doskakovat míč.



Zmínil jsem 3 základní dovednosti, ale mohl bych pochopitelně zmínit celou plejádu těchto dovedností a příkladů, jak je hráči NBA používají. Mnozí jsou jistě obdarování talentem od přírody, ale mnozí jsou vybaveni díky treningovému úsilí .Když máš potíže s tím, aby tví hráči pochopili význam těchto základů, nech je dívat se na hru z NBA. Zvol jeden z těchto základů a nech hráče, aby sledovali tuto dovednost. Takže hráči mohou namísto sledování některých špatných návyků a dokonce špatných příkladů hvězd NBA vnímat a poznávat správný návyk a můžete tak přispět k jejich rozvoji. Tyto základy pomohou tvým hráčům rozvinout jejich hru a trenérovi koučovat vítězný tým….



Hra v postavení 1-4 na střelce

Hra začíná v postavení 1-4...



Charakterní lidé dělají správné věci ne proto, že by si mysleli, že změní svět, ale proto, že odmítají být změněni světem – Michael Josephson




Úkolování hráčů na tréninku

Měj všechny hráče před sebou
Mluv pomaleji než obvykle
Používej názorné pomůcky
Vždy říkej : udělej to tímto způsobem, neříkej: takto to nedělej
Převídej otázky a stanovené body vysvětli
Vytvoř sekvence pro výuku
Všechny body vysvětli vícekrát než jednou



Video: Dril nájezd do šestky a vyhození na perimetr s dvěma míči

Nájezd do šestky a vyhození na perimetr s dvěma míči



Čti a reaguj: Násobné clony na hráče bez míče

Ačkoliv může působit ...



Ty jsi sám sobě head coachem – koučem toho,co máš v hlavě Larry Wilson




Pokyn je jasný: nedostanem koš

Comments