Driblér č.10/11

přidáno: 23. 5. 2011 12:47, autor: Tomas Cada   [ aktualizováno 23. 1. 2012 11:58 ]




Jestli tvoji nejlepší hráči nejsou těmi netvrději pracujícími, tak budeš mít mizernou sezonu



Princip 2 – efektivita, Coach Williams

Výňatky z kapitoly o efektivitě

Plán na co nejefektivnější využití času a hřiště

Jedním z nejhodnotnějších zdrojů, které mají trenéři k dispozici, je čas. Trenér má většinou omezený časový prostor v hale. Ale i když mají trenéři halu pro sebe, tak čas, který mohou hráči strávit na hřišti je limitován.Hráči nemohou efektivně trénovat déle než 2 hodiny denně.Aby trenéři připravili tým, musí si zajistit čas na individuální přípravu, na útočnou i obranou činnost a speciální situace. Trenéři tak musí být schopni připravit tréninkový plán tak, aby tyto činnosti byly pokryty. Zde je několik idejí, jak pomoci připravit tréninky,aby byly více efektivními.

1. V období mimo herní sezonu je vhodné si připravit koncept toho, co věříš, že je důležité a co bude mít vliv na vítězné zápasy. Při plánování tréninků mysli na to, aby každý dril, který používáš, by měl učit něco, co má přímý vliv vyhrávání zápasů. Dril, který tomuto kriteriu neodpovídá, tak ho nepoužívej. My trenéři často používáme dril, protože jsme ho dělali jako hráči, nebo proto, že ho prostě celou dobu používáme. Měli bychom v průběhu léta podrobit kritice každý dril a v případě toho, že neodpovídá našim kritériím, tak ho vyřadit. Neměli bychom tak ztratit ani 4 minuty tréninku nevhodným drilem.

2. V zájmu toho, aby jste nestrávili příliš mnoho času jedním drilem, je vhodné pověřit např. asistenta, aby měřil čas jednotlivých drilů. Pokud potřebujete více času na dané téma, udělejte si poznámku a přidejte to do dalších tréninků. Pokud prodloužíte daný dril v tréninku, pak se připravujete o čas, plánovaný pro další drily.Trenéři se této chyby často dopouštějí na začátku tréninku. Tým začne nažhavený trénink a daný dril chce dovést do dokonalosti. Problém se objeví později, kdy je pak nutné jiný dril zkrátit nebo vynechat. Přitom mnohdy jsou drily, připravené pro pozdější část tréninku důležitější, než ty na začátku. Trenéři často na začátek tréninku dávají individuální drily a pak přecházejí na více komplexní drily. I když jsou individuální drily důležité, nemusíš je dovést do dokonalosti dnes. Jejich rozvoj přinese čas. Cena, kterou zaplatíš za extra strávený čas se základním drilem nemá hodnotu ceny, kterou zaplatíš za zkrácení nebo vynechání jiné činnosti.

3. Na závěr každého drilu shromáždi hráče, zopakuj jeho hlavní principy a dej instrukce k další činnosti. Doporučujeme vést toto shromáždění jako time out. Rychle, v čase přibližně stejném jako je time out. Trenéři a hráči tak nyní trénují předávání a přijímání informací cenných informací stejně jako při time outu. Time out není jen příležitost k odpočinku a zastavení času. Time outy jsou důležité a jako vše důležité by měly být trénovány.

4.Vždy mějte k dispozici vodu pro hráče snadno přístupnou. Nechat hráče dehydratovat při tréninku znamená ovlivnit jejich výkonnost. Teplota jejich těla vzroste. I sebemenší růst teploty sníží svalovou koordinaci a koncentraci. Hráči by měli při tréninku průběžně pít .

5. Požaduj po hráčích, aby driblovali nebo přihrávali jejich slabou rukou v některých situacích. Například při střeleckých cvičeních, když přihrává hráč trenérovi, spoluhráči apod… To šetří čas, který by byl nutný samostatně pro trénování slabé ruky.


6. Čas od času se shromažďujte na jiném než obvyklém místě. Narušení rutiny může vzbudit pozornost hráčů. Budou více ve střehu, protože budou očekávat něco jiného, když jsou na jiném místě. Příležitostně, trénuj v jiné hale, pokud je to možné. Změna prostředí může mít méně rušivých vlivů a může přidat něco extra do tréninku.

7. Urči, na co bude v tréninku kladem důraz.Tvůj asistent za správně provedenou činnost hráče vždy pochválí. To může být silným nástrojem. Když je pro tebe důležité, aby Tví hráči vždy naznačili přihrávku dříve, než přihrají, tak je za to Tvůj asistent vždy pochválí. To přivede hráče k tomu, aby mnohem více přihrávku fintovali před přihrávkou.

8. Hráči mají tendenci učit se rychleji, když se jednotlivé tréninkové segmenty střídají rychle. My věříme, že je lepší učit téma 5 x pět minut, než strávit 40 minut s jednou věcí. Když máš s něčím na tréninku potíže, odolej nutnosti pokračovat v tom dále. Jdi dál a vrať se k tomu později. Takto strávíš méně času při trénování jedné věci.

9.Čas od času se dostávají tréninky do stagnace.Měl by jsi být schopen poznat, že hráči nepřijímají na tréninku to co očekáváš. Někdy jsou prostě unavení. Někdy nerozumí Tvému konceptu. Ať je důvod jakýkoliv, je někdy lepší něco změnit, než trvat na úmorném trénování toho původního. Pokud se dostaneš s týmem do této situace, je vhodné zvažovat:
- Ukonči trénink dříve. Někdy je plně akceptovatelné poslat hráče domů. Někdy je efektivnější netrénovat, než trénovat s minimální snahou, koncentrací a entuziasmem.
- Ukonči trénování a simuluj, že je poločas. Běžte do šatny. Mluvte o první polovině,jak probíhala a pak co dělat lépe ve druhé polovině.Vraťte se, zahřejte a pokračujte v trénování.
- Ukonči to, co probíhá na hřišti a zvol dril,který hráči trénují s velkým entuziasmem.
- Někdy pomůže pouze vyměnit jednu polovinu hřiště za druhou



Nejsou žádná tajemství úspěchu. Je to jen výsledek přípravy, těžké práce a poučení z nezdaru


Dril: Střelba na 50 bodů

Dril je vhodný především po delší tréninkové pauze na znovu získání pocitu střelby

Hra na 50 bodů




Video: Hop step





Dvě základní volby v životě : akceptovat podmínky tak jak jsou dány nebo akceptovat odpovědnost za jejich změnu Denis Waitley


Důvody, proč hráči nehraji tak tvrdě jak by mohli


Lenost

Strach z prohry

Věčný odkladač

Nevědí co to je hrát tvrdě

Jsem lepší,tak nemusím tak tvrdě pracovat

Myslím, že pracuji nejtvrději jak umím

Špatná fyzická kondice (nevyspalost apod)

Nedůvěra v trenéry

Klamání sama sebe

Nemilují tu hru

Jsou cool

Slabá koncentrace


Video: Alan Stein 3 drily na rychlost

skvělý kondiční trenér a jeho rychlostní drily pro basket






Útok: Efekt, vyhazování od postranní čáry na útočné polovině

Efekt, vyhazování od postranní čáry na útočné polovině



Nikdy jsem neřekl většinu věcí, které jsem řekl – Yogi Berra



Video: Cvičení pro držení rovnováhy




Nejlepší defenzivní pětka v NBA:

pozice hráč tým
post Dwight Howard, Magic
rozehrávač Rajon Rondo, Celtics
křídlo LeBron James, Heat
rozehrávač Kobe Bryant, Lakers
křídlo Kevin Garnett, Celtics

Za povšimnutí stojí, že nejlepší obránci patří mezi největší hvězdy týmů. Je zřejmé, jak právě nejlepší hráči pracují tvrdě v obraně




Vystup ze své zóny pohodlnosti. Můžeš růst jenom když jsi ochoten cítit se špatně a nepohodlně,když se pokoušiš o něco nového Brian Tr


Joe Pitt, Hlavní zásady pro učení vysoce účinného útoku 4-1

Zde je zařazen z kapacitních důvodů pouze úvod článku. V případě zájmu o celý článek, který se zabývá implementací prvků read and react do vlastního systémi hry napište na kontakt@e-basket.cz.

Mnozí trenéři spíše škodí svým hráčům než pomáhají tím, že je učí příliš složité způsoby útočení. Náš program získal mnoho úspěchů poté, co jsme změnili systém útočení 3-2 na útok 4-1
Útok 4 venku dává hráčům daleko více prostoru ve vymezeném území a umožňuje daleko lepší spacing(umístění hráčů v prostoru). Dobrý spacing je klíčem k úspěchu ve všech útocích a obzvlášť co se týče motion útoků. Správné rozmístění hráčů pomáhá při každém aspektu útoku.
Hráči efektivněji nabíhají do prostoru, prostor pro přihrávky je větší, vezme to více času na výpomoc v obraně a hráč s míčem má více variant k úniku do koše.

Spacing (správné vzdálenosti hráčů od sebe a jejich pozice na hřiště (obr.2))
Několik zásad pro správný spacing
- když hráč jde do zadního úniku, musí pokračovat dál a nezastavovat se
- když k němu hráč s míčem dribluje, jde do zadního úniku (obr. 1)
- hráč musí vždy dodržovat zásadu spacingu



/




Ta krásná věc ohledně hry zvané život je, že výhry i prohry jsou jen dočasné…. pokud to nevzdáš






Kondiční přípravě se věnují i ti nejdelší z nejdelších !!!!



Comments